Doba online svetu mení spoločnosť naruby, a to platí aj pre vzdelávanie. Niekedy bolo kvalitné vzdelanie záležitosťou skôr pre tých bohatších. V súčasnosti s pár klikmi na sieti nájdeme skutočne asi všetko, dokonca aj kvalitné online kurzy. Ak zoberieme do úvahy, tak môžeme si vybrať z dvoch foriem kurzov a to klasických, kde sa nám venujú lektori a online kurzy. Obidve formy majú svoje pre aj proti, skúsme si ich konkrétnejšie rozpísať.
Klasické kurzy;
Pri individuálnych kurzoch sa vám lektor venuje, čo je pochopiteľne najväčšou výhodou. Individuálne si viete čas rozložiť na základe dohody, ale predsa ľudský faktor môže zlyhať a navyše neviete, čo vám do toho môže prísť. Takto si kurz vyžaduje časovú koordináciu a cena je obzvlášť vysoká. Značnou výhodou je, že sa vám lektor osobne venuje, zároveň vás aj kontroluje a ste donútení sa vzdelávať aj keď sa vám nechce. Skupinové kurzy sú lacnejšie, no nevýhodou je časové ohraničenie, kde je hodina kurzu presne stanovená.
Online kurzy;
Ako prvú výhodu môžeme uviesť, že viete od koho si kurz kúpite, samozrejme, to platí v prípade, že sa jedná o známu vzdelávaciu inštitúciu. O časovom obmedzení nemôže byť žiadna reč, kurz si spravíte priamo za Pc a to kedykoľvek a kdekoľvek. Zväčša sú kurzy vo forme videí, poprípade prezentácií. Ceny sú v priemere nižšie ako pri klasických kurzoch, čo vyplýva zo mzdových nákladov. Niektoré spoločnosti, ako napríklad Google, ponúkajú kurzy v oblasti online marketingu zdarma, taktiež aj niektoré weby ponúkajú kurzy bezplatne, ako napríklad Coursera, na ktorej nájdete kurzy aj z univerzity Yale a iných inštitúcií. Najväčšou nevýhodou je absencia kontroly zo strany lektora a taktiež aj to, že pokiaľ niečomu nerozumiete, tak počítač vám to najskôr sám od seba nevysvetlí.
V konečnom dôsledku je na samotnom študentovi, akú formu vzdelávania si zvolí, stále platí sto ľudí, sto chutí.