Populárne verzus nepopulárne weby

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo niektoré stránky v internetových vyhľadávačoch vyskočia vždy ako prvé a k iným sa zas musíte preklikávať cez dve, či dokonca tri strany? Mnoho ľudí je presvedčených, že ide čisto o popularitu a zároveň kvalitu daných webov. Z istej časti je to pravda, avšak z istej ani nie. O tom, ktoré weby takpovediac vyskakujú v internetových vyhľadávačoch, do veľkej miery rozhoduje aj kvalitná a správna SEO optimalizácia.Počítač na ktorého obrazovke sa zobrazujú dáta.jpg

Čo je to SEO optimalizácia a pre koho je určená

  • Skratka SEO seolight.sk, pochádza z anglických slov Search Engine Optimization. V slovenčine ide o optimalizáciu pre vyhľadávače.
  • Tak a teraz poďme k tomu, pre koho je takáto optimalizácia určená. Ide najmä o ľudí, ktorí prevádzkujú akékoľvek webové stránky. Je jedno, či ide o e-shop, spravodajstvo, propagáciu vlastnej firmy, alebo občianskeho združenia.

Populárne verzus nepopulárne stránky

Ako sme spomenuli už na začiatku, o tom, aké mieste vo vyhľadávačoch zastanú jednotlivé weby, nepochybne rozhoduje aj ich populárnosť medzi používateľmi internetu. Funguje to podobne ako s peniazmi. Ten kto ich má na rozdávanie, ich bude mať spravidla neustále viac. Vysoká návštevnosť rovnako podporuje ďalšiu návštevnosť. Aby však na daný web mohli ľudia zavítať, musia o ňom vedieť. No a presne na to slúži spomínaná optimalizácia pre vyhľadávače.Notebook, na ktorého obrazovke je zobrazený graf.jpg

Ako ostane web populárny

Čo robiť preto, aby sa stal web populárnym, sme si viac menej vysvetlili. Je tu ale ešte jedna veľmi dôležitá otázka, a to, ako ho populárnym aj udržať. Web totiž môže byť dokonale optimalizovaný, zobrazovať sa na prvých miestach vo vyhľadávačoch, avšak o tom, či sa ľudia na neho budú vracať, rozhoduje taktiež jeho obsah. Obsah musí byť kvalitný, plnohodnotný, pútavý a neustále dopĺňaní. Bez týchto faktorov, síce ľudia stránku navštívia, no nebudú mať dôvod sa na ňu opätovne vracať.