Chcete sa začať stravovať zdravšie? Vybrali ste si správne

V skutočnosti nám podvedomie vraví, že existuje hneď niekoľko dôvodov, prečo sa oplatí jesť zdravšie. Ak sa ale do toho máme pustiť, tak sa začneme pýtať, aké sú vlastne dôvody? Stoja vlastne za to? A takisto je pravda, že niekto si môže zle vysvetliť pojem zdravá výživa nesprávne  a pliesť si ho s nejakou extrémnou diétou. Aby ste v danej téme mali jasnejšie, skúste sa podrobnejšie zaoberať tematikou ako si zostaviť jedálniček Júlia Čížová.

  • V tomto článku sa však pozrieme skôr na dôvody, prečo sa vlastne oplatí pustiť sa do zdravšieho stravovania.

syr, chlieb, bagety

Tak je to predovšetkým pravidelný prísun energie a potrebných živín. Áno, čítate dobre a presne to je ten rozdiel medzi pojmom zdravý jedálny lístok a nepremyslenou diétou s krátkodobým efektom. Strava musí byť pestrá, obsahovať vyvážený príjem tukov, sacharidov, bielkovín, minerálov a vitamínov. A povedzme to jednoducho, všetkého veľa škodí, no takisto je chyba niektoré z potrebných zložiek stravy zanedbávať.  Čiže potrebná je spomenutá vyváženosť živín a ich pravidelný prísun v zdravej miere.

A určite čakáte, že bude spomenutý dôvod, akým je zdravá hmotnosť a štíhlejšia postava. A hej, ide v súčasnosti o jeden z hlavných faktorov, prečo sa téma zdravej životosprávy teší popularite. S optimalizovanou hmotnosťou sa cítime ľahšie a dokonca výkonnejšie. Štíhlejší ľudia sú pritom imúnnejší voči civilizačných chorobám ako cukrovka, problémy s vysokým tlakom a srdcovo-cievne ochorenia.

muesli, ovocie

  • Riziká spojené s vysokým cholesterolom a krvným tlakom sa dajú účinne ovplyvniť práve zdravým stravovaním, pozor si v takomto prípade musíme dať hlavne na nadmerný príjem tučných jedál.
  • Ak sa máme pozrieť bližšie na problematiku ochorenia srdca a srdcovo-cievneho systému, takisto je potrebné minimalizovať v strave soľ, ale aj rafinovaný cukor a nasýtené tuky.